Výběr eshopu
Jak má fungovat internetový obchod?
Jedním z hlavních kritérií je rychlost načtení e-shopu. Na tu klade důraz i sám Google. Dále je důležité, aby se internetový obchod, resp. e-shop bez problémů zobrazoval na mobilních zařízeních, proto je na místě responzivní webdesign a přehledná navigace.
K tomu, abyste vytvořili úspěšný a výdělečný e-shop, nepotřebujete mnoho. Většina hotových e-shopových řešení obsahuje i různé SEO moduly a umožňuje e-shop optimalizovat až do úrovně jednotlivých bloků, článků, otázek ve FAQ, obrázků nebo hypertextových odkazů.
Nezapomeňte, že nevyhnutelností je sekce s obchodními podmínkami, reklamačním pořádkem, statí o zpracování osobních údajů a samozřejmě funkční kontakty.
Inspirujte se ukázkami úspěšných e-shopů vytvořených v ByznysWeb.cz
Jak vybrat dodavatele e-shopu?
K dispozici máte 4 možnosti:
- Pro jednoduché, resp. obsahové webové stránky jsou ideální tzv. website building nástroje. Jsou poměrně jednoduché na obsluhu, ale když narazíte na problém, nemáte koho požádat o pomoc, jedině můžete dohledat odpovědi na své otázky na zahraničních fórech.
- Vlastní CMS systém na tvorbu e-shopu – na míru vytvořený redakční systém přesně podle vašich technických specifikací a potřeb. Řešení, na které potřebujete objemnější rozpočet.
- Open Source CMS – jedno z nejrozšířenějších řešení pro tvorbu e-shopu, které ale naráží na to, že přístup ke zdrojovému kódu má prakticky kdokoliv. Co se týče dalšího vývoje, počítejte s výdaji navíc, protože za každou další funkci si připlatíte. Pokud ale máte zkušenosti s programováním a daným Open Source řešením, investice můžete využít např. na internetovou reklamu.
- Closed Source CMS – takovéto e-shopové řešení je z hlediska bezpečnosti nejlepší volbou. Ke zdrojovému kódu mají přístup jen interní programátoři. Další výhodou je, že si CMS na tvorbu e-shopu můžete otestovat, např. na 30 a více dní úplně zdarma. Nekupujete zajíce v pytli, ale přesně víte, jak systém funguje.