Jak vybrat eshop

Vybíráme eshopové řešeníVybrat eshop, vybrat dodavatele e-shopu

Když chcete vybrat eshopové řešení, doporučujeme zadefinovat si předem všechny své požadavky na nový eshop a vyzkoušet si práci s více eshop systémy. Zjistíte, jak má fungovat internetový obchod a jaké jsou celkové náklady na provoz e-shopu.

Bude potřeba napojení e-shopu na dodavatele, exporty faktur, objednávek, synchronizace se skladem, nebo jazykové verze e-shopu? Kolik administrátorů a v jakých jazycích bude obsluhovat e-shop? Nabízí dodavatel e-shop řešení také zákaznickou podporu, nebo update e-shop platformy?

A co SEO pro e-shop? K tomu, abyste vytvořili úspěšný a výdělečný e-shop, nepotřebujete mnoho. Většina hotových e-shop řešení obsahuje i různé SEO moduly a umožňuje e-shop optimalizovat až do úrovně jednotlivých bloků, článků, otázek ve FAQ, obrázků nebo hypertextových odkazů.

Hlavní kritéria pro výběr eshopu

Jedním z hlavních kritérií pro výběr e-shopu je rychlost načtení e-shopu. Na tu klade důraz i sám Google. Dále je důležité, aby se eshop bez problémů zobrazoval na mobilních zařízeních, proto je na místě responzivní webdesign a přehledná navigace, díky čemuž porostou i vaše konverze. 

 

Jak vybrat dodavatele e-shopu?

K dispozici máte 4 možnosti:

  1. Pro jednoduché, resp. obsahové webové stránky jsou ideální tzv. website building nástroje. Jsou poměrně jednoduché na obsluhu, ale když narazíte na problém, nemáte koho požádat o pomoc, jedině můžete dohledat odpovědi na své otázky na zahraničních fórech.
  2. Vlastní CMS systém na tvorbu e-shopu – na míru vytvořený redakční systém přesně podle vašich technických specifikací a potřeb. Řešení, na které potřebujete objemnější rozpočet.
  3. Open Source CMS – jedno z nejrozšířenějších řešení pro tvorbu e-shopu, které ale naráží na to, že přístup ke zdrojovému kódu má prakticky kdokoliv. Co se týče dalšího vývoje, počítejte s výdaji navíc, protože za každou další funkci si připlatíte. Pokud ale máte zkušenosti s programováním a daným Open Source řešením, investice můžete využít např. na internetovou reklamu.
  4. Closed Source CMS – takovéto e-shop řešení je z hlediska bezpečnosti nejlepší volbou. Ke zdrojovému kódu mají přístup jen interní programátoři. Další výhodou je, že si CMS systém na tvorbu eshopu můžete otestovat, např. na 30 a více dní úplně zdarma. Nekupujete zajíce v pytli, ale přesně víte, jak systém funguje.

Inspirujte se ukázkami úspěšných e-shopů vytvořených v ByznysWeb.cz

Přihlášení