Jazykové mutace pro eshop

Jaké jsou vaše možnosti, když připravujete e-shop pro zahraničí?

Připravili jsme pro vás shrnutí nejdůležitějších bodů, se kterými se určitě setkáte a které je třeba brát v úvahu při expanzi e-shopu na zahraniční trhy.

Jazykové mutacie a e-shop na pronájom:

Potřebuji mít pro každý jazyk samostatnou administraci e-shopu?

- Ne nepotřebujete. V ByznysWeb.cz provozujete jazykové mutace e-shopu v jedné administraci

Podle toho, který balík si vyberete, máte k dispozici buď jednu jazykovou mutaci extra (ByznysWeb Start-up), nebo možnost vytvořit neomezené množství jazykových mutací (balíčky pro e-shopy ByznysWeb Byznys a Premium).

Chci exportovat s e-shopem do zahraničí, mám si koupit další domény?

Ano. Například: Pokud provozujete český e-shop a chcete expandovat s e-shopem na Slovensko, tak vám stačí zakoupit si slovenskou doménu s koncovkou .sk. Slováci a Češi jsou přece zvyklí nejvíce používat .cz a .sk. Rovněž se vyplatí myslet i na koupi domény s koncovkou .com a .eu, do budoucna se možná bude hodit.

Takže: Slovenský e-shop bude na www.slovenskyeshop.sk, český e-shop bude na www.ceskyeshop.cz a anglickou mutaci můžete umístit buď pod vlajku EU, UK, nebo ... USA, a nastavíte platby v EUR (předpokládáme, že máte eurový bankovní účet).

Jak funguje vyhledávání v Google a přesměrování na národní domény?

Slovenský zákazník (na Slovensku) se z vyhledávače dostane do slovenské jazykové mutace e-shopu a zobrazí se mu doména www.slovenskyeshop.sk. Německý zákazník se z vyhledávače (Google, Yahoo ..) dostane do německé jazykové mutace a uvidí e-shop na zahraniční doméně, např. www.nemeckyeshop.de nebo www.zahranicnieshop.com.

Pokud máte zakoupených více domén, například i ty s pomlčkou, tak tyto další domény přesměrujeme na vámi zvolenou hlavní doménu v dané jazykové mutaci nebo ji umíme směřovat i do konkrétní podstránky e-shopu

 

Vytvoření e-shopu s  jazykovými mutacemi

Vytvořit e-shop na 30 dní zdarma

 

Vícejazyčný e-shop a design

Vše závisí od vašeho rozpočtu a marketingové strategie pro vstup na zahraniční trhy. Každá jazyková verze může mít svůj vlastní design e-shopu, nebo alespoň upravený banner (hlavičku webu) s vlastním logem a sloganem. 

Na webu se mohou zobrazovat vlajky jazyků, ale také nemusí. To znamená, že návštěvníci z Německa nemusí vůbec vědět, že nabízíte produkty pro Česko a naopak.

Administrace e-shopu s jazykovými mutacemi

Jak nejlépe provozovat vícejazyčný e-shop?  

Administrácia pre e-shop ponúka možnosť nakopírovať všetky produkty, štítky k produktom a aj kategórie do novej jazykovej verzie e-shopu a následne si ich viete preložiť. 

Alebo ak váš dodávateľ ponúka XML súbor v jazykovej mutácii, je možné ho importovať do danej jazykovej mutácie. 

Systém rozlišuje aj XML feedy pre porovnávače tovaru na Slovensku a v Čechách, napríklad Heureku pre slovenský a český trh, Zboží.

Nastavenie cien a mien je už samozrejmosťou pre každý jazyk zvlášť, hromadná zmena cien je možná jednoducho cez Excelovský import, alebo v rámci XML súboru od dodávateľa aj s nastavením marže pre kategórie produktov.

V administrácii e-shopu si nastavíte pre každý jazyk v e-shope platobné možnosti, dopravné metódy, či texty šablónových e-mailov a notifikačných správ presne podľa jazyka.

Platobné brány pre viacjazyčné e-shopy: obľúbená je ComGate, Besteron, GoPay, prípadne platby kreditnými kartami cez GP Webpay.

Pre každú krajinu viete určiť samostatnú pobočku - predávajúceho, aj s nastavením DPH pre zahraničný e-shop, alebo neplatcu DPH pre e-shop v jazykovej mutácii, právnych povinností, napr. pre Česko je to EET.

Každá jazyková mutácia bude mať vlastné parametre aj v SEO nastaveniach pri produktoch, kategóriách, či obrázkoch a mape stránky.

 

Přihlášení