Jazykové mutace pro eshop
Jaké jsou vaše možnosti, když připravujete e-shop pro zahraničí?
Připravili jsme pro vás shrnutí nejdůležitějších bodů, se kterými se určitě setkáte a které je třeba brát v úvahu při expanzi e-shopu na zahraniční trhy.
Jazykové mutace a e-shop na pronájem
Potřebuji mít pro každý jazyk samostatnou administraci e-shopu?
- Ne nepotřebujete. V ByznysWeb.cz provozujete jazykové mutace e-shopu v jedné administraci.
Podle toho, který balík si vyberete, máte k dispozici buď dvě jazykové mutace extra (ByznysWeb Mini a Start-up), nebo možnost vytvořit neomezené množství jazykových mutací (balíčky pro e-shopy ByznysWeb Byznys a Premium).
Chci exportovat s e-shopem do zahraničí, mám si koupit další domény?
Ano. Například: Pokud provozujete český e-shop a chcete expandovat s e-shopem na Slovensko, tak vám stačí zakoupit si slovenskou doménu s koncovkou .sk. Slováci a Češi jsou přece zvyklí nejvíce používat .cz a .sk. Rovněž se vyplatí myslet i na koupi domény s koncovkou .com a .eu, do budoucna se možná bude hodit.
Takže: Slovenský e-shop by byl na doméně www.slovenskyeshop.sk, český e-shop by zůstal na www.ceskyeshop.cz a anglickou mutaci můžete umístit buď pod vlajku EU, UK, nebo ... USA, a nastavíte platby v EUR (předpokládáme, že máte eurový bankovní účet).
Jak funguje vyhledávání v Google a přesměrování na národní domény?
Slovenský zákazník (na Slovensku) se z vyhledávače dostane do slovenské jazykové mutace e-shopu a zobrazí se mu doména www.slovenskyeshop.sk. Německý zákazník se z vyhledávače (Google, Yahoo ..) dostane do německé jazykové mutace a uvidí e-shop na zahraniční doméně, např. www.nemeckyeshop.de nebo www.zahranicnieshop.com.
Pokud máte zakoupených více domén, například i ty s pomlčkou, tak tyto další domény přesměrujeme na vámi zvolenou hlavní doménu v dané jazykové mutaci nebo ji umíme směřovat i do konkrétní podstránky e-shopu.
Vyzkoušejte vytvoření e-shopu s jazykovými mutacemi
Vytvořit e-shop na 30 dní zdarma:
Vícejazyčný e-shop a design
Vše závisí od vašeho rozpočtu a marketingové strategie pro vstup na zahraniční trhy. Každá jazyková verze může mít svůj vlastní design e-shopu, nebo alespoň upravený banner (hlavičku webu) s vlastním logem a sloganem.
Na webu se mohou zobrazovat vlajky jazyků, ale také nemusí. To znamená, že návštěvníci z Německa nemusí vůbec vědět, že nabízíte produkty pro Česko a naopak.
E-shop Artcrystal.cz provozuje jazykové verze z jedné administrace e-shopu
Administrace e-shopu s jazykovými mutacemi
Jak nejlépe provozovat vícejazyčný e-shop?
Administrace pro e-shop nabízí možnost nakopírovat všechny produkty, štítky k produktům a také kategorie do nové jazykové verze e-shopu a následně si je umíte přeložit.
Nebo pokud váš dodavatel nabízí XML soubor v jazykové mutaci, je možné jej importovat do dané jazykové mutace.
Systém rozlišuje XML feedy pro porovnávače zboží na Slovensku a v Čechách, například Heureku pro slovenský a český trh, Zboží.
Nastavení ceny a měny je již samozřejmostí pro každý jazyk zvlášť, hromadná změna cen je možná jednoduše přes excel import, nebo v rámci XML souboru od dodavatele i s nastavením marže pro kategorie produktů.
V administraci e-shopu si nastavíte pro každý jazyk platební možnosti, dopravní metody, nebo texty šablonových e-mailů a oznamovacích zpráv přesně podle jazykové verze.
Platební brány pro vícejazyčné e-shopy: oblíbená je platební brána ComGate, Besteron, GoPay, případně platby kreditními kartami přes GP webpay.
Pro každou zemi umíte určit samostatnou pobočku - prodávajícího, i s nastavením DPH pro zahraniční e-shop, nebo neplátce DPH pro e-shop v jazykové mutaci.
Každá jazyková mutace bude mít vlastní parametry i v SEO nastaveních při produktech, kategoriích, či obrázcích a mapě stránky.
Sklad a eshop v zahraničí
Sklad v multijazyčném e-shopu je společný pro všechny jazyky e-shopu. Stejně funguje i naskladňování a vyskladňování zboží v administraci online shopu.
Pro produkty v e-shopu umíte nastavit skladový status pro každou jazykovou verzi.
Různé jazyky pro administrátory e-shopu
Pokud vyřizuje objednávky více administrátorů, každý může mít nastavený jiný jazyk e-shopu v administraci.
Popisky na webu, například tlačítka "Do košíku", "Objednat", atd. máme přeložené do nejdůležitějších jazyků a tvoří "Jazyky systému". Pokud vám některý text nevyhovuje, jednoduše jej změníte pro každý jazyk v nastavení systému.
Vyzkoušejte si vytvořit eshop s jazykovými mutacemi
Otestujte si bezplatně náš eshop systém ByznysWeb.cz a poradíme vám, jak vytvořit eshop na prodej zboží do zahraničí.