Trendy v eCommerce
Jak vytvořit e-shop podle aktuálních trendů
Je důležité uvědomit si, že tvorba eshopu si vyžaduje preciznější přípravu, ideálně testování více možností. Sepište si proto svou představu, požadované funkce výběrová kriteria, abyste se věděli lépe rozhodnout, kterou cestou se vydáte.
Další tipy pro vaše podnikání na internetu najdete i na portálu Nastartujeshop.cz.
Jaké jsou aktuální trendy v eCommerce?
Počet e-shopů a jejich obrat každý rok roste. Podle Heureka.cz stoupl obrat české eCommerce za rok 2017 o 18 % a útraty dosáhli 115 miliard Kč, podíl mobilních návštěv byl 40 %.
Z průzkumů rovněž vyplývá, že až 9300 českých e-shopů provozuje pro podporu svého prodeje i kamenné prodejny. Stále se totiž najdou zákazníci, kteří preferují osobní kontakt, potřebují si produkt i reálně vyzkoušet (např. fashion e-shop nebo e-shop se sportovními potřebami), vidět nebo slyšet srovnání parametrů „naživo".
Sepsali jsme pro vás dalších 10 eCommerce trendů, díky kterým má šanci na úspěch i váš e-shop.
- Rychlé načtení webu. Popracujte na tom, aby se váš web načetl do 2, maximálně 3 vteřin. Od července 2018 je rychlost načtení webu jedním z hodnotících faktorů v mobilním vyhledávání.
- Věnujte se budování svého brandu. Kvalitní značka, se kterou mají lidé pozitivní zkušenosti, je mnohem důležitější než velký eshop. Vaši spokojení zákazníci jsou tím nejefektivnějším prodejním kanálem, tak je hýčkejte nejlíp jak umíte. 100% zákaznický servis, zákaznické reference, hvězdičkové hodnocení produktů, to všechno se počítá.
- Tvořte video obsah. Kromě populárních stories a live streamů se zaměřte i na tvorbu video návodů a prezentací svých produktů. Nezapomeňte svá videa optimalizovat.
- Bezproblémová a rýchla platba + doprava = úsměv na tváři spokojeného zákazníka. Najděte si spolehlivé logistické partnery, kteří budou s vašimi balíčkami zaobcházet jako v bavlnce. Dejte svým zákazníkům na výběr z více platebních nebo dopravních možností.
- Optimalizujte obrázky na svém webu. V březnu 2018 přidal Google nadpisy do vyhledávání obrázků pro mobilní telefony. Pokud jste jim doposud nevěnovali pozornost, je čas začít s jejich optimalizací nanovo.
- Neprodávejte, ale vyprávějte příběhy. Storytelling nepatří jen na blog, do videa nebo na sociální sítě. Ale i do popisu vašich produktů. Vy přece neprodáváte např. obyčejnou kosmetiku nebo oblečení, prodáváte řešení problematické pleti, resp. možnost zvýraznit přirozenou krásu svých zákaznic.
- Sledujte a vyhodnocujte. Bez pravidelných analýz se nezaobejdete. Propojte svůj e-shop minimálně s nástroji Googlu, které jsou zdarma – Search Console, Google Analytics, a nadstavbou E-Commerce.
- Personalizujte. A to nejen v e-mailech.
- Získávejte nové zákazníky. Najděte si prodejní kanály, které vám fungují nejlíp. Mohou to být produktové srovnávače, PPC reklama, spolupráce s blogery a influencery nebo přímo články na vašem blogu.
- Hodnotný obsah nad zlato. Obsah, který vašim potenciálním zákazníkům nabízí řešení problému, je z dlouhodobého hlediska mnohem přínosnější než placená reklama. Nezapomeňte každý svůj obsah optimalizovat na konkrétní klíčová slova.