Eshopy a reklama

Tipy pro úspěšnou marketingovou strategii e-shopu

marketingová strategie e-shopuPři tvorbě marketingové kampaně mějte na paměti, že úspěšný e-shop by měl stát na čtyřech stabilních pilířích. Jen tak dokážete vykompenzovat případné ztráty, když by vypadl některý z nich.

Jako první dva rozhodně doporučujeme SEO a PPC reklamní kampaně v Google Ads, Google Shopping nebo na sociálních sítích. SEO a PPC jsou v digitálním marketingu jako jing & jang, navzájem se skvěle doplňují. Slova, která vam v kampaních přivádějí nejvíce zákazníků, můžete zakomponovat i do samotného obsahu na webu, resp. obsah víte optimalizovat pro dané kampaně.

Co je SEO a proč je pro úspěch vašeho eshopu důležité?

SEO je soubor aktivit, které mají za cíl zviditelnit váš web v neplacených výsledcích vyhledávání na konkrétní klíčové fráze. Jedná se např. o:

Na internetu najdete spoustu návodů o tom, jak dělat SEO. Pokud si na optimalizaci pro vyhledávače netroufáte, najměte si rovnou specialistu. V každém případě pamatujte na to, že výsledky SEO se neprojeví hned, ale až o několik týdnů, resp. měsíců. 

 

Proč byste neměli ignorovat PPC reklamu?

Jak jsme již výše uvedli, PPC a SEO jsou dva základní stavební prvky výdělečného e-shopu. PPC kampaně vám spolehlivě a rychle pomohou oslovit nové zákazníky nejen na začátku podnikání. Díky podrobnému cílení dokážete oslovit přesně těch zákazníků, které potřebujete.

 

Budování povědomí o značce

Už na začátku své podnikatelské cesty byste měli mít jasnou představu o tom, jak se chcete svým zákazníkům prezentovat v online i offline světě. Ujasněte si, jaký problém nebo situaci vaše produkty pomohou zákazníkům vyřešit. Kromě vizuální identity (design manuál, logo, firemní barvy, grafika webu) si stanovte i tone of voice, interní zásady, resp. firemní politiku. Snažte se o vytvoření pozitivního vztahu zákazníků s vaší firmou nebo e-shopem – kromě brandových kampaní máte k dispozici i sociální sítě, Google Moje firma nebo svůj blog.

Na blogu publikujte relevantní obsah, který vám bude dlouhodobě přivádět nové potenciální zákazníky. 

Přihlášení