Eshopy a internetová reklama

marketingová strategie e-shopuInternetová reklama pro eshop. Na co se zaměřit a neprodělat?

Tipy pro úspěšnou marketingovou strategii eshopu

Při tvorbě marketingové strategie mějte na paměti, že úspěšný e-shop by měl stát na čtyřech stabilních pilířích. Jen tak dokážete vykompenzovat případné ztráty, když by vypadl některý z nich.

Jako první dva pilíře internetové reklamy rozhodně doporučujeme SEO a PPC.

PPC zahrnuje: reklamní kampaně v Google Ads (včetně Google shopping, remarketingu), placené reklamí PPC kampaně na Facebooku (+ Facebook remarketing) a v zbožových srovnávačích. SEO a PPC jsou v digitálním marketingu jako jing & jang, navzájem se skvěle doplňují. Slova, která vám v kampaních přivádějí nejvíce zákazníků, můžete zakomponovat i do samotného obsahu na webu, resp. obsah víte optimalizovat pro dané kampaně.

Co je SEO a proč je pro úspěch vašeho eshopu důležité?

SEO je soubor aktivit, které mají za cíl zviditelnit váš eshop v neplacených výsledcích vyhledávání na konkrétní klíčové fráze. Jedná se např. o:

V každém případě pamatujte na to, že výsledky SEO se neprojeví hned, ale až o několik týdnů, resp. měsíců. 

Jak sestavit úspěšný online marketingový mix?

Na internetu naleznete spoustu návodů o tom, jak dělat SEO pro e-shop a jak zviditelnit nový e-shop. Pokud si na optimalizaci pro vyhledávače, nebo na cokoliv netroufáte, najměte si rovnou SEO specialistu, nebo digitální agenturu. Odborníci na reklamu na internetu vám pomůžou při tvorbě strategie pro internetový prodej a při definování marketingového mixu pro e-shop

Proč byste neměli ignorovat PPC reklamu?

Jak jsme již výše uvedli, PPC a SEO jsou dva základní stavební prvky online marketingového mixu výdělečného e-shopu. PPC kampaně vám spolehlivě a rychle pomohou oslovit nové zákazníky nejen na začátku podnikání. Díky podrobnému cílení dokážete oslovit přesně těch zákazníků, které potřebujete.

Které srovnávače zboží jsou nejlepší a ve kterém srovnávači se oplatí mít placenou reklamu?

Odpověď nelze zobecnit, záleží na charakteru vašeho produktu, třeba pro unikátní zboží se srovnávače zboží nehodí. Když prodáváte nábytek, zkuste srovnávač Favi, když prodáváte v e-shopu oblečení, oplatí se vyzkoušet srovnávač Glami a jiné srovnávače Heureka, Zboží, Google Shopping. XML feedy pro srovnávače zboží vám připraví provozovatel e-shopu. 

Začněte s Heurekou. Pozor na vyplnění skladové dostupnosti i pro varianty a velikosti zboží a na nastavení správných cen možností dopravy. Cena za kliknití se liší od počtu inzerentů, jejich strategie a nezapomeňme na sezonnost zboží. Třeba pneumatiky mají na podzim vyšší cenu za proklik a mnohdy je inzerce v srovnávačích pro tento segment zboží předražená.  

Budování povědomí o značce

Známá značka má vlyv na návštěvnost eshopu (vyšší organic a direct v Google Analytics). 

Už na začátku své podnikatelské cesty byste měli mít jasnou představu o tom, jak se chcete svým zákazníkům prezentovat v online i offline světě. Ujasněte si, jaký problém nebo situaci vaše produkty pomohou zákazníkům vyřešit. Kromě vizuální identity (design manuál, logo, firemní barvy, grafika webu) si stanovte i tone of voice, interní zásady, resp. firemní politiku.

Snažte se o vytvoření pozitivního vztahu zákazníků s vaší firmou nebo eshopem – kromě brandových kampaní máte k dispozici i sociální sítě, Google Moje firma nebo blog. Na blogu publikujte relevantní obsah, který vám bude dlouhodobě přivádět nové potenciální zákazníky. To vše je vhodný doplněk na propagaci eshopu, pro komunikaci se zákazníky a pro budování publika. 

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info