On-page SEO pro e-shop jako pevný základ úspěchu

Přidáno 3. 4. 2025 11:52:26

On-page SEO představuje jeden z nejdůležitějších pilířů optimalizace, díky kterému vyhledávače dokážou lépe porozumět obsahu vaší stránky.

On-page SEO pro e-shop jako pevný základ úspěchu

On‑page SEO (nazývané také on‑site SEO) je soubor postupů a technik, které se zaměřují na úpravu a optimalizaci obsahu a technických aspektů konkrétní stránky či webu. Cílem je dosáhnout lepší čitelnosti pro vyhledávače (např. Google) a lepší uživatelskou zkušenost pro návštěvníky.

Mezi hlavní prvky on-page SEO patří práce s klíčovými slovy (v názvech, nadpisech, popisech a samotném textu), optimalizace názvů a popisů obrázků, meta tagů (title, description), tvorba kvalitního a unikátního obsahu, interní prolinkování (anchor texty) či správné strukturování nadpisů.

Tyto faktory pomáhají vyhledávačům správně indexovat vaši webstránku, lépe jí porozumět a upřednostňovat ji ve výsledcích vyhledávání před konkurenčními weby.

Kromě toho, že on-page SEO pomáhá zlepšit pozici ve výsledcích vyhledávání, napomáhá i vyšší míře prokliků a celkové spokojenosti uživatelů.

Základem je

  1. systematické zapracování klíčových slov do vhodných částí webu a vyplnění SEO atributů
  2. vytváření srozumitelné a přehledné struktury obsahu.

V tomto článku se podíváme na první bod a ve druhém připravovaném článku si shrneme bod číslo 2.

Jak dělat správné onpage SEO?

V názvu a popisu každého článku či podstránky uvádějte klíčová slova, pod kterými vás potenciální zákazníci vyhledávají v Google, Seznam a dalších vyhledávačích. Pokud nevíte, která slova jsou nejvhodnější, vyzkoušejte nástroje jako KeyWord Planner, KWFinder nebo Collabim, případně postupujte podle ověřeného návodu. Při výběru slov pamatujte na to, že méně je někdy více – optimální je zaměřit se na 1–2 klíčová slova pro každou podstránku.

Na každé podstránce se zaměřte na ty klíčové pojmy, které se vyskytují i v samotném obsahu.

ss

 

SEO záložka se v ByznysWeb.cz nachází ve Vlastnostech stránky, Vlastnostech kategorie, resp. v detailu každého produktu nebo článku v bloku Novinky. Zde můžete vyplnit tvz. metatagy nebo meta popisy.

Pro SEO důležité metatagy dokážete vyplnit iv detailu konkrétní otázky ve FAQ. V obrázcích (funkce fotogalerie) můžete vyplnit název, atribut Title a Alt text.

Jak správně vyplnit SEO atributy?

Nevíte jak vyplnit nadpis h1, title a description? Inspirujte se v našem návodu.

Důležité je, aby se zvolená klíčová slova objevovala iv samotném textu, v názvech a popisech obrázků, případně v hypertextových odkazech. Zapomenout byste neměli ani na originalitu a jedinečnost meta popisů (tzv. description).

Ověřit, zda Google správně indexuje váš web, můžete příkazem site:www.nazev-webu.cz na doméně www.google.cz. Pokud v přehledu výsledků vidíte stejné nadpisy a popisy u více stránek, co nejdříve je upravte, aby byly jedinečné a relevantní. Správné on-page SEO totiž nejen pomáhá lépe se umístit ve vyhledávačích, ale vytváří také dobrý první dojem u návštěvníků, kteří mohou stát se vašimi věrnými zákazníky.

 

Vytvoření e-shopu v ByznysWeb.cz - řešení nabízí možnost on-page seo optimalizace

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti
Produkt byl vložen do košíku
Pokračovat v nákupu Nákupní košík