Bezpečnost a důvěryhodnost e-shopu

Přidáno: 12. 7. 2021 10:00:00

12 Červenec 2021

Mít v e-shopu dobré zboží a za dobré ceny nestačí. Ano, je potřeba umět zboží prodat, dostat do e-shopu návštěvníky. OK, mám návštěvníky, mám fajn návštěvnost, ale velice málo - pokud vůbec nakupují.

Bezpečnost a důvěryhodnost e-shopu

Jak zajistit, aby můj e-shop působil na návštěvníky bezpečně a důvěryhodně?

Pojďme ale po pořádku a zkusme začít od sebe. Jak sami nakupujete na internetu? Možná je to podobné, jako v tomto příkladu: na Googlu naleznu, co chci. Pokud to není zrovna Alza nebo Mall, tak prověřím důvěryhodnost e-shopu.

Podívám se do kontaktu + zda ta firma opravdu existuje v obchodním, živnostenském rejstříku, proběhnu očima obchodní podmínky, možnosti dodání a platby, podívám se na recenze, do Heureky, případně Facebook profil. I vy to máte podobně s prověřováním bezpečnosti nákupu v eshopu?

Tak jak založit důvěryhodný a bezpečný e-shop?

Shrňme si to bez zbytečných omáček, nabízíme seznam bodů, checklist, na co je potřeba myslet při zabezpečení důvěryhodnosti e-shopu.

Na hypertextových odkazech se pak dočtete k tématu vždy více.

1.) Provozovat e-shop oficiálně například na živnost, nebo s.r.o., to uvést v kontaktech na webu,

2.) podnikat v souladu se zákony, které se týkají e-shopů: mít vypracované kvalitní Obchodní podmínky, včetně podmínek reklamace zboží nakoupeného v e-shopu, nebo informací o možnosti odstoupení od smlouvy,

3.) zabývat se i ochranou osobních údajů (kurz pro zaměstnance e-shopu, zabezpečení PC, prostor firmy), podle zásad GDPR mít nastavený i e-shop a cookies lištu,

4.) dodavatel technického řešení eshopu by měl zajistit:

 

Otestovat si vytvoření bezpečného e-shopu

Vytvořit bezpečný e-shop na zkoušku zdarma

 

Důvěryhodný e-shop: jak na to?

Staré známé heslo stále platí: Grafika prodává.

Kromě zapamatovatelné značky a loga je na místě požadavek na přehledný e-shop s intuitivním ovládáním i na mobilních zařízeních. Podíl nákupů přes mobily stále roste a také Google uplatňuje principy Mobile First.

Toto je základní kámen úspěchu.

Určitě je vhodné dát důvěryhodnost do popředí i v rámci grafiky e-shopu, například v seznamu výhod e-shopu, kde vložíte například certifikát "ověřeno zákazníky" od Heureky, reference, "doprava zdarma" a podobně.

Zvažte i registraci ochranné známky.

Co přímo ovlivnit neumíte, ale má to vliv na úspěch e-shopu, jsou recenze zákazníků (v srovnávačích zboží, v komentářích pod produkty, na diskusních fórech, nebo v Google My Business).

Další kapitola jsou obchodní partneři. Pokud se množí negativní recenze na kvalitu výrobku, nebo máte hodně reklamací, zvažte změnu dodavatele produktů a ukončení spolupráce s výrobcem nekvalitních produktů.

Co umíte ovlivnit: způsob vaší komunikace se zákazníky, ať už na odpovědi na recenze zákazníků, nebo na blogu, Facebooku, Instagram, v Youtube videích.

Nezapomeňte na výběr zodpovědného dopravce pro e-shop. Levná cena dopravy není všechno. Myslete v širší dimenzi, existuje možnost automatizace při expedici zboží? Jaká je kvalita dopravní společnosti vs. doprava do zahraničí vs. nadrozměrný zboží vs. křehké zboží vs. luxusní zboží.

Článek: Jak vybrat dopravce pro e-shop?

Ďalší články k tématu: 

Content marketing pro e-shopy

Jak více zvýšit důvěryhodnost internetového obchodu?

Jak získat více objednávek z e-shopu?

A nezapomeňte: Důvěryhodný a bezpečný e-shop je vaše konkurenční výhoda. 

 

Vyzkoušejte si vytvořit bezpečný e-shop

Vytvořit bezpečný e-shop na zkoušku zdarma

 

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info