Zaregistrovat do Novinek e-mailem

 

Kontakt
 

Líbí se Vám tento web? Podpořte ho kliknutím na tlačítko:

E-shopy v Čechách a světová krize

 

České uživatele neodradila od nákupů na internetu ani loňská krize. Na rozdíl od kamenných obchodů byly tržby přibližně stejné jako v předchozím roce. Někteří z velkých internetových prodejců dokonce navýšili svůj obrat o 30 procent (Alza.cz).

 

  • Podle informací z různých zdrojů se loni pohyboval meziroční nárůst české e-commerce jen v řádově jednotkách procent. Na vině byly výrazné rozdíly mezi malými a velkými e-shopy. Zákazníci byli totiž mnohem opatrnější a vybírali si spíše než podle ceny podle osvědčeného dodavatele a nabídky služeb. Mnoho menších e-shopů zaznamenalo výrazný propad oproti předchozímu roku.

 

Zajímavá situace nastala v období Vánoc. Vánoční tržby narostly v roce 2009 oproti roku 2008 o 25 procent, podle odhadů se pohybovaly kolem 8 miliard korun. Velké internetové obchody zaznamenaly v tomto období nárůst počtu nových zákazníků.

 

 

Ačkoliv v současné době neznáme přesné číslo, které by odpovídalo počtu fungujících e-shopů v České republice, podle hrubých odhadů se může jednat o číslo 33 tisíc.

 

Přestože by se mohlo zdát, že trh je plný e-shopů, neustále vznikají další a nové internetové obchody. Nastupují a vedou především v segmentech, kde je zatím malá konkurence nebo kde dosud e-shopy kvůli vysoké míře specializace vůbec nefungovaly. Trendem se tak nově stávají i obory, kde se dříve o prodeji přes internet vůbec neuvažovalo, jako je například odvětví průmyslové automatizace, solární technika a další.