Průzkumy
Informace o tvorbě e-shopu a průzkumy týkající se této oblasti naleznete na různých místech online
Webové stránky pro tvorbu e-shopů: Mnoho společností a poskytovatelů služeb v oblasti e-commerce má na svých webových stránkách informace o tom, jak vytvářet e-shopy, spolu s návody a průzkumy týkajícími se nejnovějších trendů. Hledejte ve FAQ, začněte s poznáním vaší cílové skupiny a vytvořením seznamu klíčových slov.
E-knihy a blogy: Existuje spousta e-knih a blogů, které se zabývají tvorbou e-shopů a e-commerce. Můžete sledovat zahraniční blogy o digitálním marketingu, české blogy o e-commerce, které se specializují na rady a tipy pro tvorbu a provoz e-shopu.
Online kurzy a školení: Existuje mnoho online kurzů a školení, které vás naučí, jak vytvořit a řídit e-shop.
Google digitální garáž, SEO školení od Collabimu, konzultace při expanzi e-shopu od Expandeca nebo NK – Expand.
Specializované publikace a výzkumné instituce: Pokud hledáte průzkumy a studie týkající se e-commerce, můžete se podívat na specializované publikace a výzkumné instituce v oblasti e-businessu a e-commerce. Například BCG E-commerce survey.
V České republice jsou to průzkumy od KPMG, například. E-shop Barometr, statistiky od vydavatelů online magazínů, nezávislý NetMonitor (online aplikace s veřejnými výsledky návštěvnosti českého internetu je zde), žebříčky Forbes nebo tiskové zprávy od globálních hráčů jako Heureka, Alza, Kaufland Marketplace, Mall.
Pro interní průzkumy e-shopu, například zákaznického chování nebo své cílové skupiny doporučujeme vycházet z dat ze statistik Google Analytics (např. co hledají vaši návštěvníci v e-shopu).
Sociální sítě: Některé sociální sítě, jako Facebook a LinkedIn, mohou být zdrojem informací o tvorbě e-shopů a aktuálních trendech v této oblasti. Vzpomeňme SEOloger: veřejnou diskusi o SEO CZ/SK.
Ideálním pomocníkem moderních marketérů je Google Trends: