Zaregistrovat do Novinek e-mailem

 

Kontakt
 

Líbí se Vám tento web? Podpořte ho kliknutím na tlačítko:

Internetová reklama v Čechách

 

Objem internetové reklamy strmě roste. Inzerenti loni utratili na českých serverech 3,4 miliardy korun, což je meziročně o téměř 70 procent více. Z hlediska příjmů za reklamu internet rostl nejrychleji ze všech médií.

 


Objem peněz utracených na internetu loni rekordně vzrostl.
Vyplývá to z průzkumu vývoje internetové reklamy Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů.


SVIT do průzkumu zahrnul plošnou (bannerovou) reklamu, ale i jiné formy, jako například umístění v katalozích, řádkovou a textovou inzerci, přednostní výpisy, klíčová slova, systémy na bázi platby za klik a další.

 

Hrubý objem bannerové reklamy loni podle SVIT dosáhl 1,96 miliardy korun, což je meziročně o zhruba 74 milionů více. Čisté příjmy z plošné reklamy činí přibližně 1,13 miliardy korun. SVIT to uvádí s odkazem na informace z dotazníků některých účastníků průzkumu.

 

  • Letos by se měl hrubý objem plošné reklamy zvýšit o téměř 30 procent na 2,52 miliardy korun.

 

  • Podíl jiných formátů internetové reklamy loni rostl o zhruba 84 procent na 1,49 miliardy.

 

Nejvyšší příjmy z reklamy měla loni televize a tisk. Internet obsadil třetí místo a dostal se před rozhlas. Podíl sítě na reklamních příjmech vzrostl na 6,5 procenta.

 


 

Dostat svůj nově otevřený e-shop do povědomí širších vrstev může být pro začínajícího (malého) internetového prodejce jednou z největších překážek při rozjezdu e-shopu: reklama v médiích (ať už je to Internet, tištěná periodika, televize, rádio apod.) není z nejlevnějších, možností je nepřeberně, je tedy třeba obezřetně vybírat.

 

Čím začít?


Zcela určitě tím, že zaregistrujete svůj e-shop do katalogů podnikatelských subjektů tří největších českých portálů – Seznamu, Centra a Atlasu. Přidání vašeho e-shopu do katalogů je jednoduché, ovládání je intuitivní, v základní verzi přitom zdarma.

 

  • Zcela určitě využijte možnost zviditelnit svůj nový e-shop v reklamních systémech, nabízejících tzv. platbu za proklik (PPC systémy). V současné je na českém trhu několik významných systémů – systém AdWords od Google , nový Sklik od Seznamu, AdFox od Centra a eTarget. V těchto systémech platíte pouze tehdy, pokud potenciální zákazník klikne na vaši reklamu, zobrazovanou ve fulltextu poskytovatele nebo na partnerských serverech.

 

Tento způsob reklamy má tu hlavní výhodu, že platíte pouze tehdy, pokud vám zmíněný systém přivede návštěvníka do vašeho e-shopu. Cena za proklik se může pohybovat v řádu desetihaléřů i korun, podle toho, na jak konkurenční klíčové slovo inzerujete.