Zaregistrovat do Novinek e-mailem

 

Kontakt
 

Líbí se Vám tento web? Podpořte ho kliknutím na tlačítko:

Desatero bezpečného nakupování na internetu

 

  1. Jestliže se cena u jednoho či pár obchodů výrazně liší od běžné ceny většiny obchodů, může se jednat o zboží z tzv. šedého dovozu, tedy může jít o zboží, které není určeno pro český trh. V případě zboží z tzv. šedého dovozu se může jednat o částečnou nefunkčnost (velmi často u mobilních telefonů) či nemožnost uplatnit bezplatnou reklamaci u autorizovaného servisu dané značky. Velmi nízká cena může také značit, že jedná o použité zboží či zboží s vadou. Proto si také důkladně pročtěte obchodní podmínky, jestli v nich není tato skutečnost poznamenána, prodejce by však měl spotřebitele s touto podstatnou informací seznámit přímo u popisu parametrů výrobku.
  2. Pokud nemáte s vybraným obchodem zkušenosti, zjistěte si na internetu nebo od známých pozitivní reference. Zajímejte se o to, zda obchod pomáhá zákazníkům při výběru zboží například umožněním komentářů či hodnocení u zboží.
  3. Hledejte na stránkách obchodu logo certifikace APEK či SAOP, nákup je pak bezpečnější. Můžete využít například katalogu certifikovaných obchodů www.certifikovany-obchod.cz nebo se přímo obrátit na SOS-Sdružení obrany spotřebitelů.
  4. Zjistěte, zdali obchodník na www stránkách poskytuje své identifikační údaje a uvádí nákupní řád, obchodní a reklamační podmínky, ze zákona je tak povinen. Nepodceňujte obsah nákupního řádu či obchodních a reklamačních podmínek, čtěte je!
  5. Z kontaktních informací si ověřte, zda má obchodník dostatečně kvalitní zázemí pro vyřízení vaší objednávky. Spolehlivé internetové obchody uvádí v kontaktech vždy i provozovatele.
  6. Buďte pečliví při vyplňování objednávky a při zadávání bezhotovostní platby (převodem, SMS, on-line). Jde-li o váš první nákup, volte jako způsob platby raději dobírku, nic neriskujete. Uschovejte si potvrzení o objednávce.
  7. Při převzetí zásilky od dopravce zkontrolujte neporušenost obalu zásilky. Porušenou zásilku nepřebírejte, sepište protokol s dopravcem a kontaktujte obchodníka. Cena za zásilku musí odpovídat té, kterou vám obchodník potvrdil.
  8. Při nákupu přes internet máte ze zákona právo u většiny zboží od smlouvy odstoupit do 14 dnů od jeho převzetí.
  9. Reklamaci je povinen obchodník vyřídit nejpozději do 30 dnů. Pokud je to možné, vyřizujte reklamaci osobně přímo na prodejně obchodu. Celý proces tím ještě urychlíte.
  10. Pokud nakupujete opakovaně, snažte se využívat služeb obchodů, se kterými jste byli v minulosti spokojeni.

 

zdroj